Dette hæfte indeholder en kort introduktion til synlig læring og henvender sig til dig, der er forælder til et barn i skolen. Synlig læring er en tilgang til læring, som... Læs mere
Det lille barn udvikler sig gennem relationer til både omsorgsgivere, venner og omverden i øvrigt. Vuggestuen som læringsmiljø er dermed først og fremmest et... Læs mere
Børn udvikler sig og lærer gennem idræt, leg og bevægelse. Denne bog giver det pædagogiske personale den nødvendige baggrundsviden og en hjælpende hånd til at... Læs mere
Bogen har fokus på evaluering af læsning - både ved brug af de nationale test, men også ved brug af andre metoder. Bogen giver et overblik over,... Læs mere
Denne bog er en selvstændig fortsættelse af bogen Aktive fortællinger, rim og remser – dialogisk læsning med børn. Udgivelsen indeholder 30... Læs mere
Oplevelsen af at være en del af en helhed - et vi - er altafgørende for børns trivsel og læring i skolen. For børn og unge med ADHD... Læs mere
Vi lever som mennesker i dyb afhængighed af hinanden - vi er hinandens udviklere og afviklere. Kvaliteten af vores relationer har radikal og... Læs mere
Forventningerne og kravene til læreres professionalisme er stigende – ikke kun hvad angår den enkelte lærer, men i høj grad... Læs mere
Hvordan kan skolens uderum anvendes i forhold til indlæring i matematik? Det er bogens formål at få lærere til at reflektere over, hvor og hvordan elever lærer de... Læs mere
Nyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres... Læs mere
Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne. Denne bog udgør et praksisnært,... Læs mere
Problembaseret læring (PBL) er en pædagogisk model, som i de sidste tyve år har fået stor opmærksomhed inden for højere uddannelse rundt om i verden... Læs mere