Denne bog henvender sig til lærere, ledere og andet pædagogisk personale på erhvervsskolerne med det formål at tage feedbackbegrebet op til behandling. Hvad er det, hvad... Læs mere
Omdrejningspunktet for denne bog er mønsterbrydning, men som det vil fremgå, er mønsterbrydning et mangesidet og måske tvivlsomt begreb. I flere af bogens kapitler er selve... Læs mere
KRAP i skolen præsenterer KRAP - Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik - som et naturligt pædagogisk grundlag for den inkluderende skole med metoder og redskaber, der kan... Læs mere
Inklusion er en kompleks opgave, som ofte beskrives som værende lærerens individuelle opgave. Men hvorvidt inklusionsprocessen lykkes... Læs mere
Artikelsamlingen indeholder artikler omhandlende temaer som: -... Læs mere
Socialkonstruktionisme er en tilgang, der er baseret på den grundlæggende idé, at intet af det, vi regner for virkeligt, kan forstås... Læs mere
"Mønsterbrydning i et tilknytningsteoretisk perspektiv" er kapitel 6 fra bogen "Mønsterbrud i opbrud". Kapitlet indeholder følgende: -... Læs mere
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Teamet som professionelt... Læs mere
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Skolereformens forvaltningsparadoks Af Klaus Majgaard Denne... Læs mere
Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau... Læs mere
I denne skelsættende bog gør to af verdens førende uddannelsesforskere op med myter, fejlslagne reformer og hurtige snuptagsløsninger... Læs mere
Som et redskab til at skabe sammenhæng imellem den pædagogiske læreplan, dokumentation... Læs mere