Forfatter fødeår: 1950
Bemærk: Kan leveres før jul.
Empiriske undersøgelser og metodiske greb er en antologi om at indsamle viden om børn og undervisning. Antologien har et to-stregnet sigte: 1) På den ene side... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Lars Qvortrup fremlagde med bogen DET HYPERKOMPLEKSE SAMFUND en samlet analyse af vor tids samfund. I denne bog forsøger han at drage de praktiske... Læs mere
Kan et moderne menneske tro på Gud? Og hvis det moderne menneske ikke alene kan, men også gør det, kan det så gå i kirke og få givet sprog til sin tro? Den moderne Gud har den funktion, at han kan hjælpe os med at håndtere paradokser.
Bemærk: Kan leveres før jul.
Denne bog handler om professionelt samarbejde og ledelse af dette samarbejde i den danske folkeskole. Bogen giver et bredt indblik i, hvordan fagprofessionelle – lærere og... Læs mere
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Teamet som professionelt... Læs mere
Det er blevet en offentlig sandhed, at næsten halvdelen af alle børn og unge mistrives. I denne bog dokumenteres det, at de fleste trives ud fra almindelige kriterier for,... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Vor tids samfund omtales ofte som et VIDENSSAMFUND. Men få ved hvad viden er og hvordan det skal beskrives. Er viden en essens dvs. noget man kan... Læs mere
Artiklerne i denne bog er skrevet af ledere fra skolerne i Slagelse og Kristiansand. De har alle deltaget i et... Læs mere
Lars Qvortrup fremlagde med bogen DET HYPERKOMPLEKSE SAMFUND en samlet analyse af vor tids samfund. I denne bog forsøger han at drage de praktiske konsekvenser af analysen: Hvis... Læs mere
Omfattende reformer af det bestående medfører som regel muligheder såvel som udfordringer. Folkeskolereformen er i denne forbindelse ingen undtagelse -... Læs mere
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet... Læs mere
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau.... Læs mere