Den norske forsker Thomas Nordahl er en kendt skikkelse også i Danmark. Han er arkitekten bag den såkaldte LP-model og har været en af hovedkræfterne bag indføringen af metoden i mange... Læs mere
Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau... Læs mere
Adfærdsproblemer er en af de store udfordringer i opdragerens møde med børn og unge.Det gælder både i børneinstitutionen, i skolen, i... Læs mere
Lærings- og adfærdsproblemer kan ikke imødegås med én bestemt strategi, og det vil ikke vil... Læs mere
I dette nummer kan du læse følgende artikler: - Reduksjon i andel elever som mottar spesialundervisning. Af Thomas Nordahl. -... Læs mere
I dette nummer kan du læse følgende artikler: - Kvalitet i dagtilbudet - hva sier barna? Af Thomas Nordahl og Lars Qvortrup.... Læs mere
Vurdering for læring bør først og fremmest handle om, hvordan man som lærer kan forbedre og videreudvikle egen praksis ud fra de resultater, som vurderingen viser.... Læs mere
Forskningsmæssigt belæg for brug af ny og nyttig viden Det er karakteristisk for den... Læs mere
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet... Læs mere
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau.... Læs mere
Data i dagtilbud kan anvendes til at forbedre både den pædagogiske praksis og børns læringsudbytte og trivsel. Disse data kan for eksempel... Læs mere