Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau... Læs mere
Lærings- og adfærdsproblemer kan ikke imødegås med én bestemt strategi, og det vil ikke vil... Læs mere
I dette nummer kan du læse følgende artikler: - Reduksjon i andel elever som mottar spesialundervisning. Af Thomas Nordahl. -... Læs mere
I dette nummer kan du læse følgende artikler: - Kvalitet i dagtilbudet - hva sier barna? Af Thomas Nordahl og Lars Qvortrup.... Læs mere
Vurdering for læring bør først og fremmest handle om, hvordan man som lærer kan forbedre og videreudvikle egen praksis ud fra de resultater, som vurderingen viser.... Læs mere
Forskningsmæssigt belæg for brug af ny og nyttig viden Det er karakteristisk for den... Læs mere
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet... Læs mere
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau.... Læs mere
Data i dagtilbud kan anvendes til at forbedre både den pædagogiske praksis og børns læringsudbytte og trivsel. Disse data kan for eksempel... Læs mere
I denne publikation sætter Thomas Nordahl fokus på, at det er lærerens ansvar at lede klasser og undervisningsforløb på en... Læs mere
I dette nummer af Paideia kan du læse om følgende: • hvordan samarbejdet om børns trivsel forstås og praktiseres forskelligt i det tværfaglige arbejde, og ledelsens... Læs mere