Antologien indeholder de længere tekster, der arbejdes med i grundbogen. Grundbogen er opbygget således, at hver af de 11 kapitler kan læses selvstændigt som faglige... Læs mere
I Læs! Læs! Læs! af Trine May og Susanne Arne-Hansen er der fokus på arbejdet med at bygge bro mellem klassens fælles undervisning i læsning og elevernes... Læs mere
Oskar går til håndbold. Det er fint nok. Eller … måske ikke, Oskar ved det ikke helt. Det er fint med Sigurd, der er træner og med Maria, der har caféen. Men holdet? Nej, Oskar ved ikke helt... Læs mere
"Vi skal på koloni. Jeg har ikke været på koloni før, ikke med klassen. Jeg ved ikke om jeg glæder mig. Jo, måske en lille smule. Men jeg er bange for at komme til at gøre noget dumt. Det... Læs mere
HØJSKOLESANGBOGEN I DANSK fejrer Højskolesangbogen som litterær antologi med dansk lyrik fra den allerøverste hylde. Bogen viser forskellige veje gennem Højskolesangbogen – fra... Læs mere
I Læs! Læs! Læs! af Trine May og Susanne Arne-Hansen er der fokus på arbejdet med at bygge bro mellem klassens fælles undervisning i læsning og... Læs mere
Verden over er mennesker i kontakt med hinanden på sociale medier; de chatter og snapper om alting og ingenting. Men hvordan bruger vi sproget i de sociale medier, og hvordan... Læs mere
I 2020 fejrer Tyskland 30-året for genforeningen mellem DDR og Vesttyskland, mellem øst og vest. Annette Herzogs barndomserindringer, På vores side af muren, udspiller sig i DDR... Læs mere
“Verden kommer ikke mig ved! hvad har jeg med verden at gøre? jeg har nok med mig selv og nok i mig selv!” Sådan siger sneglen i “Sneglen og... Læs mere
Lighuset i Breslau er en erindringsroman, hvori Oscar K. tvivler på, om det, han husker, virkelig var sådan dengang, eller om det er noget, han føjer til hukommelsen. Han genopfinder... Læs mere
De to veninder Freja og Marie går i 6. klasse. De begynder at modtage beskeder fra en ukendt afsender. I starten er det spændende, men beskederne bliver personlige, og Freja føler, at nogen holder... Læs mere
I Læs! Læs! Læs! af Trine May og Susanne Arne-Hansen er der fokus på arbejdet med at bygge bro mellem klassens fælles undervisning i læsning og elevernes selvstændige... Læs mere