Ingen arme, ingen kager stiller skarpt på den pædagogiske praksis i folkeskolen. Gennem nærgående... Læs mere
På en lettilgængelig måde åbner forfatteren døren til Luhmanns fascinerende tankekompleks. Ud over at redegøre forgrundbegereber som selvreference, autupoiesis og... Læs mere
Bogen er en billedbog, der i sit eget lette sprog og sine ekspressive tegninger genfortæller Foucaults og Bourdieus teorier. Anders´ billedlige udtryk... Læs mere
Bogen er den første på dansk, der alene koncentrerer sig om leg i en skolekontekst. Gennem 11 kapitler præsenteres forskellige måder at forstå leg på, at tale om... Læs mere
Læring sendes retur til genfortolkning, for ifølge forfatteren skal læring ikke opfattes som tilegnelsen af noget udefra, men... Læs mere
Wagenschein tænker ud fra et samspil mellem de tre undervisningsprincipper: det eksemplariske, det genetiske og det sokratiske. Tilsammen udgør de en advarsel mod... Læs mere
Med denne indføring i den sociologiske systemteori gør Luhmann det muligt for hans egne studerende at arbejde selvstændigt med denne teori. Den er derfor en... Læs mere
Om, hvordan lærere - både de forhenværende, de nuværende og de kommende - ser på deres rolle i folkeskolen, som de seneste år har været præget af en vis... Læs mere
Bogen præsenterer en nødvendighedens didaktik, idet mangfoldigheden af kursister på HF og VUC er stor. Dette gælder i udpræget grad i det nye digitale mediemiljø. Hvis HF-... Læs mere