Bemærk: Kan ikke garanteres før jul.
Forventes på lager: 20-03-2020
Kreativitet skal udvikles i skolen. Men hvad er kreativitet, og hvordan kan den fremmes? Lene Tanggaard præsenterer de pædagogiske og psykologiske teorier, der ligger til grund for vidt forskellige forestillinger om, hvad kreativitet er - fra kunstneren, der går sine egne veje, til innovatoren, der skaber et produkt med værdi for andre. Gennem interview på tre skoler giver hun indblik i, hvordan en række lærere i praksis fremmer kreativiteten i indskolingens musisk-æstetiske fag såvel som i overbygningens boglige fag.
Lene Tanggaard viser, at improvisation og fornyelse er nødvendig for at forblive professionel og for at sikre gode læringsmiljøer. Nøgleordene i hendes model for udvikling af kreativitet er fordybelse, 'fuskeri' og modstand fra materialet.
Bogen er en guide til udvikling af kreativitet i praksis og giver samtidig et teoretisk fundament for at forholde sig til debatten om kreativitet i skolen og det moderne samfund.
| Forlag | Akademisk Forlag |
| Forfatter | Lene Tanggaard |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 2. (20-03-2020) |
| Oplag | 1. (20-03-2020) |
| Første udgivelsesår | 2020 |
| Originaltitel | Ikke angivet |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 176 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 140mm, H: 223mm, D: 15mm, Vægt: 262g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788750055655 |