Håndbog i scenariedidaktik (ebog, epub, dansk)

Forfattere: Bjarke Lindsø Andersen, Ida Viola Kalmark Andersen, Loa Ingeborg Bjerre, Morten Blomhøj, Raffaele Brahe-Orlandi, Jesper Bruun, Jeppe Bundsgaard, Anders Stig Christensen, Ove Christensen, Marianne Dietz, Jens Dolin, Stine Ejsing-Duun, Simon Skov Fougt, Roland Hachmann, Thorkild Hanghøj, Thomas Illum Hansen, Sanne Harder, Viktor Holm-Janas, Margit Eva Jensen, Erik Ottar Jensen, Dorte Moeskær Larsen, Bent Kofod Lindhardt, Rasmus Fink Lorentzen, Karen Lund, Rikke Magnussen, Nadine Malich-Bohlig, Morten Misfeldt, Louise Molbæk, Anne-Mette Nortvig, Camilla Kølsen Petersen, Morten Raahauge Philipps, Jens Aage Poulsen, Lilian Rhode, Helle Rørbech, Mikael Skånstrøm, Lone Krogsgaard Svarstad, Jan Sølberg, Anders Vestergaard Thomsen, Karen Alavi Voigt, Nina Waaddegaard


  • Forlag: Aarhus Universitetsforlag
  • Format: epub
  • Type: Ebog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788772196459
  • Udgave: 1
  • Udgivelsesdato: 02-06-2022
  • Fagredaktør: Simon Skov Fougt, Jeppe Bundsgaard, Thorkild Hanghøj, Morten Misfeldt
  • Sideantal: 539 Sider
  • Filtype: epub
  • Filversion: 3.0
  • Filformat: Reflowable
  • Filstørrelse: 12173 KB
  • Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Kort beskrivelse
Håndbog i scenariedidaktik giver en grundig introduktion til, hvordan scenariedidaktik kan praktiseres i folkeskolens fag. Med et væld af eksempler fra forløb som Marsbasen, Naturfagsmaraton og Vismandsspillet fortæller 40 forskere, praktikere og læremiddeludviklere om deres erfaringer med scenariedidaktik i dansk, matematik, naturfag, sprogfag, historie, samfundsfag og teknologiforståelse. Bogens forfattere viser, hvordan lærere med scenariedidaktik kan gøre undervisningen aktuel og relevant for eleverne ved at engagere dem i virkelighedsnære eller forestillede problemstillinger. Metoden trækker omverdenens praksisformer ind i klasselokalet og introducerer eleverne til de konkrete kompetencer, som kommunikationskonsulenter, byplanlæggere, raketforskere og plejehjemsassistenter bruger i deres dagligdag.
PRIS
215,- kr

Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

På plejehjemmet spørger skoleelever mennesker med demens om deres dagligdag. I fødevarelaboratoriet forsøger de at få hold på enzymerne i en kemisk proces, mens andre laver opslag for den lokale optiker på sociale medier. Det lyder ikke umiddelbart som undervisning i den danske grundskole, men det er netop, hvad det er – langt fra udenadslære og terperi, men tæt på en moderne verdens komplekse krav.

Håndbog i scenariedidaktik giver en grundig introduktion til, hvordan scenariedidaktik kan praktiseres i folkeskolens fag. Med et væld af eksempler fra forløb som Marsbasen, Naturfagsmaraton og Vismandsspillet fortæller 40 forskere, praktikere og læremiddeludviklere om deres erfaringer med scenariedidaktik i dansk, matematik, naturfag, sprogfag, historie, samfundsfag og teknologiforståelse.

Bogens forfattere viser, hvordan lærere med scenariedidaktik kan gøre undervisningen aktuel og relevant for eleverne ved at engagere dem i virkelighedsnære eller forestillede problemstillinger. Metoden trækker omverdenens praksisformer ind i klasselokalet og introducerer eleverne til de konkrete kompetencer, som kommunikationskonsulenter, byplanlæggere, raketforskere og plejehjemsassistenter bruger i deres dagligdag.

Alt sammen med et nysgerrigt og selvkritisk blik for scenariedidaktikkens muligheder og begrænsninger som en ny måde at lære på i den danske grundskole.

Anmeldelser (0)