Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 02-03-2017
Højt begavede børnehavebørn er sunde og raske børn, der har særlige forudsætninger for læring, men som samtidig kan have særlige behov. Dette tager børnefællesskaberne og børnehavemiljøerne i Danmark ikke altid højde for. Såfremt børnene ikke oplever sig mødt, forstået og relevant udfordret, kan det have stor indvirkning på deres almene læring og trivsel.
Med udgangspunkt i teorier fra nyere forskning belyser bogen problemerne med højt begavede børnehavebørn. Formålet er skabe opmærksomhed om og blive mere proaktive i at opdage begavede børn og støtte deres begavelse i samarbejde med forældre, fagfolk i forskellige miljøer og rådgivere i PPR.
Bogen kommer ind på:
• Hvordan man identificerer højt begavede børn
• Sociale og følelsesmæssige kendetegn for højt begavede børn
• Pædagogisk tilgang for højt begavede børn
• Samarbejde mellem børnehave og forældre til højt begavede børn
Henvender sig til studerende og professionelle indenfor det psykologisk-pædagogiske område samt til forældre til højt begavede børnehavebørn.
| Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
| Forfatter | Branca Lie |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (02-03-2017) |
| Oplag | 2. (13-11-2023) |
| Første udgivelsesår | 2017 |
| Originaltitel | Begavede barn – i barnehagealder |
| Omslagsgrafiker | Sysser Bengtsson |
| Forord af' | Ole Kyed |
| Oversætter | Ea Bay |
| Fagredaktør | Fagkonsulenter: Ole Kyed og Sheelagh Bisgaard |
| Originalsprog | Norsk |
| Sideantal | 122 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 153mm, H: 226mm, D: 9mm, Vægt: 245g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771585407 |