Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 20-01-2016
Bogen giver dig teoretisk forståelse og praktisk inspiration, når du skal undervise på gymnasiet, hf, hhx, htx og andre ungdomsuddannelser.
Dorte Ågård argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har svært ved at navigere i de forventninger, der stilles.
Ved at arbejde målrettet med klasseledelse og motivation kan læreren og skolen løse nogle af de problemer, der kan få både elever og lærere til at mistrives i klasselokalet.
Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring.
Læs om:
Forfatterens udgangspunktet er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark.
Dorte Ågård er ph.d. fra Aarhus Universitet og er ansat ved Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis på Aalborg Universitet.
| Forlag | Frydenlund |
| Forfatter | Dorte Ågård |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (20-01-2016) |
| Oplag | 3. (15-09-2020) |
| Første udgivelsesår | 2016 |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 129 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 151mm, H: 222mm, D: 8mm, Vægt: 233g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771186123 |