Forventes på lager: 26-10-2006
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
.Denne bog sætter fokus på, hvordan elever lærer under erhvervsuddannelse. Bogens analyser viser, at eleverne lærer mest, når de kan koble sig identitetsmæssigt til aktiviteter på skole og i praktikken. Læring forbindes læring derfor tæt til identitet, og i bogen gives der en række eksempler på gunstige læringssituationer fra elevernes synsvinkel.Et af de almene perspektiver i bogen er, at veksel- og erhvervsuddannelse repræsenterer erfaringer med og åbninger mod arbejdslivet som et potentielt læringsmiljø i tæt kobling til skolegang. Vekseluddannelserne repræsenterer en klar, direkte og funktionel vej fra skole til arbejde. Ressourcer for læring på arbejdet kan blive nødvendigt med skel mellem de kvalifikationer, uddannelsessystemet kan tilbyde overfor hastige ændrede kompetencekrav i arbejdslivet. Bogen henvender sig til læsere, der vil vide mere om betingelser for læring i praksis, til studerende, der ønsker at vide mere om læring i krydsfeltet mellem skole og praktik og til lærere og uddannelsesaktører indenfor vekseluddannelserne.