Ledelse i Morgen. Nr. 2. Oktober 2017. 21. årgang. Tema: Forvaltningsledelse (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Anette Jensen

Ledelse i Morgen. Nr. 2. Oktober 2017. 21. årgang. Tema: Forvaltningsledelse

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfattere: Anette Jensen, Lene Magnussen, Robert J. Marzano, Timothy Waters, Stephanie Bäckström

Forlag: Dafolo A/S

PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:

Elevcentreret forvaltningspædagogik: Ledelse tæt på? Af Anette Jensen Denne artikel beskriver, hvordan man fra forvaltningens side har arbejdet med implementeringen af folkeskolereformen i Vejle Kommune. Gennem konkrete eksempler på, hvilke tiltag og ændringer man har gjort som følge af reformen, giver artiklen et bud på, hvordan man bedriver læringscentreret forvaltningsledelse.

Et indblik i forvaltningslederskabet Af Lene Magnussen Denne artikel giver et indblik i hverdagen som forvaltningsleder og i de udfordringer og opgaver, det bringer med sig. Artiklen kommer bl.a. ind på samspillet mellem politikerne og forvaltningerne, på det at sætte retning, kerneopgaver, betydningen af at tale og forstå sin organisation og endelig, hvilken forskel det gør, når man arbejder sammen på tværs og med andre sektorer.

Gør forvaltningsledelse en forskel? Af Robert J. Marzano og Timothy Waters Denne artikel, der er et uddrag af bogen Læringscentreret forvaltningsledelse, omhandler, hvordan ledere i kommune og forvaltning kan styrke og støtte uddannelsesprocessen gennem et tæt og dynamisk samarbejde med skolerne og på den måde sikre, at eleverne trives og lærer mest muligt. Artiklen præsenterer fem ansvarsområder, som kan sikre en stærk kommunal styringskæde og derigennem påvirke elevernes læring positivt.

Når skoleledelse skal måles og vejes Af Stephanie Bäckström Denne artikel gennemgår erfaringer med evaluering af skoleledelse, og hvorfor det kan give god mening at måle skoleledelse på andre måder end anden ledelse. Hovedbudskabet er at bruge den viden, vi har til rådighed fra både forskning og praksis og herigennem nå frem til, hvilke ledelsestiltag der har størst effekt i løsningen af kerneopgaven.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Dafolo A/S
Forfattere Anette Jensen, Lene Magnussen, Robert J. Marzano, Timothy Waters, Stephanie Bäckström
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 30-10-2017
Filtype pdf
Filstørrelse 3410 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788771607284