Ledetråde: Meningsskabende værdiledelse (Bog, Hæftet, Dansk) af Helle Hedegaard Hein

Ledetråde: Meningsskabende værdiledelse (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Helle Hedegaard Hein


Nedsat pris! Ledetråde: Meningsskabende værdiledelse

Forlag: Djøf Forlag

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788757442472
  • Udgave: 1. (04-05-2018)
  • Oplag: 3. (27-07-2021)
  • Første udgivelsesår: 2018
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 185
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 136mm, H: 209mm, D: 11mm, Vægt: 259g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Meningsskabende værdiledelse er mere end bare værdibaseret ledelse på nye flasker.


Enhver arbejdsplads med respekt for sig selv har et officielt værdisæt, men alt for ofte ender værdierne med at være tomme ord på kaffekopper og i lederens skåltaler. Faktisk viser undersøgelser, at de færreste ledere og medarbejdere mener, at man i praksis arbejder efter arbejdspladsens værdisæt.


I bogen møder vi arbejdspladser, der har formået at skabe mening i værdisættet, så værdierne lever i dagligdagen og giver mening for ansatte og for kunder og borgere. Hvad er det, disse arbejdspladser kan, som andre arbejdspladser kunne lære af?


Meningsskabende værdiledelse kræver, at lederen iklæder værdisættet tre former for mening: Formålsmening, indre mening og organisatorisk mening. Formålsmening skabes ved, at lederen træder op på de små og store ølkasser for at folde en meningsskabende fortælling ud. For at skabe indre mening i værdisættet skal lederen have indsigt i medarbejdernes drivkræfter. Og for at skabe organisatorisk mening skal lederen være kulturgartner og pleje kulturen, således at værdierne bliver forankret i kulturen. Til det formål skal der skabes ledetråde, som kan hjælpe medarbejderne til at forankre og fortolke værdierne i en kompleks hverdag.


Det kan lyde svært, men bogens cases viser, at det kan lykkes – og at det er umagen værd!


Om forfatteren

Helle Hedegaard Hein (1970), cand.merc., ph.d. Selvstændig forsker, konsulent, foredragsholder og forfatter. Det primære omdrejningspunkt i hendes forskning er motivation og ledelse af højtspecialiserede medarbejdere. Hun er forfatter til flere bøger, herunder MotivationPrimadonnaledelse og Når talent forpligter.

Læsernes anmeldelser (0)