Medieteori (Bog, Paperback, Dansk) af Palle Schantz Lauridsen

Medieteori

(Bog, Paperback, Dansk)
Forfattere: Palle Schantz Lauridsen, Erik Svendsen (red.)

Bemærk: Kan ikke leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Medieteori kortlægger de dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb. Den gør det ved at præsentere et bredt udvalg af medieteorier i et aktuelt perspektiv. Bogen rækker fra kapitler om kommunikationsteorier, Medium Theory, kognitionsteori, mediehistorie, offentlighedsteorier, det danske medielandskab, de sociale netværksmediers sociologi, mediesystemer, produktions- og policyanalyse over reception, participation, kvantitative og kvalitative metoder til intertekstualitet, celebrity, affektteori, steder som medieattraktion og mediedidaktik. Bogen rummer mange eksempler på, hvordan man konkret kan arbejde med de teoretiske problemstillinger.

Medieteori viser, hvordan vi kan forstå mediernes funktion og deres samspil med de mennesker, de involverer, og det samfund, de indgår i. Bogen er en opfølgning til Medieanalyse

Medieteori er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner på de danske universiteter.  

Måske kunne nedenstående have interesse

Har du brug for en notesbog?

Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.

Se hele udvalget her

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Samfundslitteratur
Forfattere Palle Schantz Lauridsen, Erik Svendsen (red.)
Type Bog
Format Paperback
Sprog Dansk
Udgave 1. (19-01-2018)
Oplag 3. (15-08-2021)
Originalsprog Dansk
Sideantal 350
Indbinding Paperback
Mål og vægt B: 171mm, H: 239mm, D: 25mm, Vægt: 769g
ISBN-13 / EAN-13 9788759326282