Medievidenskab - metoder og teorier (Bog, Hæftet, Dansk) af Redigeret af Anette Grønning

Medievidenskab - metoder og teorier

(Bog, Hæftet, Dansk)
Forfattere: Redigeret af Anette Grønning, Thomas Enemark Lundtofte og Bo Kampmann Walther

Nedsat pris! Medievidenskab - metoder og teorier


Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Medier er noget. Medier gør noget. Medier betyder noget. Men hver gang, vi spørger, hvad medier er, hvad de gør, og hvad de betyder, får vi mere end ét svar. Medievidenskab er nemlig et fagfelt, der flytter sig i takt med mediernes ændrede rolle i samfundet.


Ud fra 11 perspektiver udfolder denne bogs forfattere medievidenskabens metoder og teorier. Det sker gennem tre centrale temaer: brugerne, teksterne og producenterne. Alle kapitler indeholder cases, der sammen med de anvendte metoder og teorier gør dig klogere på verden, som den formes gennem medierne.


Bogens forfattere har alle tilknytning til forskningsgruppen Netværksmedier i Samfundet ved Syddansk Universitet. Forfatterne dækker en bred vifte af medievidenskabelig forskning og komplementerer således hinanden, når det kommer til teoretiske og metodiske perspektiver på medietekster, mediebrugere og medieproducenter.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Syddansk Universitetsforlag
Forfattere Redigeret af Anette Grønning, Thomas Enemark Lundtofte og Bo Kampmann Walther
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (19-09-2022)
Oplag 1. (19-09-2022)
Første udgivelsesår 1
Serie University of Southern Denmark Media Studies vol. 1
Originalsprog Dansk
Sideantal 224
Indbinding Hæftet
Mål og vægt B: 155mm, H: 230mm, D: 15mm, Vægt: 500g
ISBN-13 / EAN-13 9788740834086