Bemærk: Kan leveres før jul
Forventes på lager: 01-01-1993
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
Alle Kategorier som dette produkt er en del af
Bogen henvender sig til alle, som interesserer sig for forholdet mellem minoriteter og majoriteten i Danmark, og specielt til pædagoger, lærere og dem, som har ansvar for de mange grene af uddannelsessystemet. De beskrivelser og analyser, bogen kommer med, er relevante for enhver, der vil vide mere om, hvorfor mange indvandrere møder vanskeligheder i det danske uddannelsessystem og i samfundet som helhed, og hvordan nogle af disse problemer kan tackles bedre.
Bogen indeholder en række beskrivelser, forfattet af pædagoger, lærere, universitetsforskere og forældre til flersprogede børn. Nogle er selv indvandret til Danmark, andre er pæredanske. Bogen indeholder også en række analytiske artikler om, hvorfor den aktuelle situation i uddannelsessystemet ser ud, som den gør, og hvilke forklaringsmodeller, der kan være nyttige, når man vil grave under hverdagsoverfladen for at finde underliggende årsager. Det er en grundbog i den forstand, at den relaterer situationsbeskrivelser til basale strukturer og ideologier i det samfund, som udgør rammen om aktuelle problemer og udfordringer.