Organisatorisk læring: resultater fra Center for Organisatorisk Læring (Bog, Paperback, Dansk) af Poul Nørgaard Dahl m.fl.

Organisatorisk læring: resultater fra Center for Organisatorisk Læring (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Poul Nørgaard Dahl m.fl.


Forlag: Aalborg Universitetsforlag

  • Type: Bog
  • Format: Paperback
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788773077450
  • Udgave: 1. (31-12-2005)
  • Oplag: 1. (31-12-2005)
  • Første udgivelsesår: 2005
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 80
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 235mm

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Organisatorisk læring handler om tilegnelse af og anvendelse af nye kompetencer, både for organisationer og for deres medarbejdere. Organisatorisk læring handler også om, i hvor høj grad processer i organisationer, herunder samspillet mellem mennesker, er bevidste og reflekterede.Organisatorisk læring kommer i fokus, når en læringstilgang anvendes til at skabe organisatorisk forandring. Den pædagogiske tilrettelæggelse af forandringstiltag bliver væsentlig, f.eks. for ledelsers, konsulenters og medarbejderes roller og deres forståelse af forandringen.Denne bog diskuterer organisatorisk læring i tilknytning til forandringsprojekter i en række virksomheder. Bogen bygger på et samarbejde mellem virksomheder, konsulenter og forskere.Organisatorisk læring er opfølgeren til ´Forandringsprojekter som organisatorisk læring´, der udkom i foråret 2005.Forfatterne:Poul Nørgård Dahl er lektor ved Institut for Kommunikation, Aalborg UniversitetKenneth Mølbjerg Jørgensen er lektor ved Institut for Læring, Aalborg UniversitetErik Laursen er professor ved Institut for Læring, Aalborg UniversitetJørgen Gulddahl Rasmussen er professor ved Institut for Erhvervsstudier, Aalborg UniversitetPalle Rasmussen er professor ved Institut for Læring, Aalborg Universitet

Læsernes anmeldelser (0)