Reklame - Kultur (Ebog, pdf, Dansk) af Jens F. Jensen

Reklame - Kultur

(Ebog, pdf, Dansk)
Forfattere: Jens F. Jensen, Tove Arendt Rasmussen, Jørgen Stigel

Forlag: Factum Books

PRIS
90,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Antologien handler om, hvordan reklamen til stadighed finder nye veje, når den taler til vores forestillinger, ønsker og behov. Reklamen er kulturens refleksion - reklamen søger at give os indtryk, som vi kan forvandle til udtryk i varebrug og livsstil. Reklamen griber sociale og psykologiske behov og sætter tegn, symboler og mening på spil. I denne bogs analyser af reklamer, er formalisering og systematisering af forestillingsdannelsens ""veje"" en afgørende dimension og semiotiske tilgangsvinkler udgør en afgørende dimension. Jørgen Stigel: Det vigtigste er som regel det, der ikke er der : om kulturproduktion, reklame og propaganda. Christian Jantzen: Mærk varen : reklamen som mærkevarens kulturelle udtryk ; Strictly for men. Jens F. Jensen: Teknologiensretorik : eller: Kan man virkelig sammenligne en prof. fodboldspiller med en printer? Gunhild Agger: Fra fabrik til forførelse : - om dansk reklames udvikling i perioden 1880-1920. Ove Christensen: Tegn til salg : reklame-semiotik og den kulturelle kontekst

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Factum Books
Forfattere Jens F. Jensen, Tove Arendt Rasmussen, Jørgen Stigel
Type Ebog
Format pdf
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 07-05-2010
Udgiver Aalborg Universitetsforlag
Sideantal 224 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 6139 KB
Kopibeskyttelse DigitalVandmaerkning
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788773078099