Forventes på lager: 07-05-2010
Antologien handler om, hvordan reklamen til stadighed finder nye veje, når den taler til vores forestillinger, ønsker og behov. Reklamen er kulturens refleksion - reklamen søger at give os indtryk, som vi kan forvandle til udtryk i varebrug og livsstil. Reklamen griber sociale og psykologiske behov og sætter tegn, symboler og mening på spil. I denne bogs analyser af reklamer, er formalisering og systematisering af forestillingsdannelsens ""veje"" en afgørende dimension og semiotiske tilgangsvinkler udgør en afgørende dimension. Jørgen Stigel: Det vigtigste er som regel det, der ikke er der : om kulturproduktion, reklame og propaganda. Christian Jantzen: Mærk varen : reklamen som mærkevarens kulturelle udtryk ; Strictly for men. Jens F. Jensen: Teknologiensretorik : eller: Kan man virkelig sammenligne en prof. fodboldspiller med en printer? Gunhild Agger: Fra fabrik til forførelse : - om dansk reklames udvikling i perioden 1880-1920. Ove Christensen: Tegn til salg : reklame-semiotik og den kulturelle kontekst
| Forlag | Factum Books |
| Forfattere | Jens F. Jensen, Tove Arendt Rasmussen, Jørgen Stigel |
| Type | Ebog |
| Format | |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 07-05-2010 |
| Udgiver | Aalborg Universitetsforlag |
| Sideantal | 224 Sider |
| Filtype | |
| Filstørrelse | 6139 KB |
| Kopibeskyttelse | DigitalVandmaerkning |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788773078099 |