Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 01-05-2023
Ledelse i en pædagogisk praksis bør altid sigte mod at styrke udviklingen af den psykologiske tryghed i organisationen for herigennem at skabe mulighed for, at læringens drivkraft kan opstå i det daglige samspil mellem voksne og børn. Drivkraften i læring kan beskrives som den knitren eller vitalitet, der opstår i det gode samspil mellem lærer, elever og det, de er samlet om. Om et sådant samspil kommer til at emme af vitalitet, afhænger af en lang række faktorer.
Bogen Sensitivering i organisationer er et konkret bidrag til arbejdet med at udfolde organisatoriske og relationelle elementer, der kan danne grundlag for resonansrum for læring og udvikling i skoler og institutioner. På baggrund af et pædagogisk udviklingsprojekt i Høje-Taastrup Kommune beskrives en række forskellige perspektiver og praksisser, der kan medvirke til at styrke samspillet og muligheden for, at børn og voksne kan opleve tryghed og vitalitet i deres læringsmiljøer.
Bogen henvender sig til alle professionelle aktører, der – ud fra et ledelsesperspektiv – er optaget af, hvordan man kan styrke inklusionen ved at inddrage de relationelle kompetencer i sin personlige ledelsesstil og i opgaven med at styrke den psykologiske tryghed og sensitivere organisationen.
Samtidig kan bogen være en inspiration for alle, der ønsker at implementere en relations- og ressourceorienteret pædagogik i skoler med fokus på gode psykiske arbejds- og læringsmiljøer.
| Forlag | Dafolo |
| Forfattere | Anne Linder, Jens Linder og Jesper Gregersen |
| Type | Bog |
| Format | Paperback |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (01-05-2023) |
| Oplag | 1. (01-05-2023) |
| Første udgivelsesår | 2023 |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 192 |
| Indbinding | Paperback |
| Mål og vægt | B: 170mm, H: 240mm, D: 13mm, Vægt: 475g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788772342863 |