Skolen i Morgen. Nr. 2. 2014. 18. årgang. Tema: Ledelse af inklusion (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Camilla Brørup Dyssegaard

Skolen i Morgen. Nr. 2. 2014. 18. årgang. Tema: Ledelse af inklusion

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfattere: Camilla Brørup Dyssegaard, Niels Egelund, Helene Ratner, Mette Molbæk, Susan Tetler, David Mitchell

Forlag: Dafolo A/S
Kort beskrivelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Inklusionsindsatsen i Danmark", "Inklusion – dilemmaer i organisation, profession og praksis", "Skolens arbejde med udvikling af inkluderende klasseledelse" og "Skolekulturen som inklusionsstrategi"

PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Inklusionsindsatsen i Danmark Af Camilla Brørup Dyssegaard og Niels Egelund Med udgangspunkt i ”Dokumentationsprojektet” fremlægger forfatterne i denne artikel evidens for, hvordan det står til med inklusionen i Danmark. Resultaterne peger på, at skoleledelserne stadig står over for betydelige udfordringer, blandt andet når det drejer sig om kompetenceudvikling af skolens professionelle.

Inklusion – dilemmaer i organisation, profession og praksis Af Helene Ratner Med fordringen om inklusion opstår der en række dilemmaer i skoleledelsens arbejde. Denne artikel peger på disse dilemmaer og skaber derigennem en bevidsthed om inklusionens udfordringer, der kan hjælpe skolens ledelse til at bygge bro mellem idealet om inklusion og den konkrete praksis.

Skolens arbejde med udvikling af inkluderende klasseledelse Af Mette Molbæk og Susan Tetler Udvikling af skolens praksis kommer ikke af sig selv, men kræver en rammesætning og løbende evaluering udført af skolens ledelse og lærere. Artiklen her præsenterer en konkret model til at arbejde med at udvikle en inkluderende klasseledelse ud fra flere dimensioner: den rammesættende, den relationelle, den didaktiske og den organisatoriske dimension.

Skolekulturen som inklusionsstrategi Af David Mitchell David Mitchell har gennem en omfattende metaanalyse af forskning på området fundet frem til 27 strategier, der har vist sig at have en inkluderende effekt i skolen. Her præsenteres strategi nummer 23, som ser nærmere på skolens kultur og ikke mindst skoleledelsens rolle i at skabe en inkluderende undervisning.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Dafolo A/S
Forfattere Camilla Brørup Dyssegaard, Niels Egelund, Helene Ratner, Mette Molbæk, Susan Tetler, David Mitchell
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 31-10-2014
Sideantal 16 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 570 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788771601435