Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Anders Rasmussen

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2012. 16. årgang. Tema: Innovation i folkeskolen

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfattere: Anders Rasmussen, Lene Tanggaard, Rikke Johannesen, Morten Fisker

Forlag: Dafolo A/S
Kort beskrivelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Entreprenørskab, skole og dannelse", "Er innovation og entreprenørskab overhovedet noget for skolen?" og "Innovation på skolens indre linjer - skolereformens dobbelte bundlinje".

PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Entreprenørskab, skole og dannelse Af Anders Rasmussen I artiklen stiller Anders Rasmussen spørgsmålet: Hvordan skaber og danner vi elever og studerende, som er i stand til at tage initiativ til og indgå i entreprenørielle processer? På den baggrund præsenteres fire dimensioner, som kan understøtte dannelsen af det entreprenørielle menneske, ligesom det konkretiseres, hvordan de fire dimensioner kan inddrages.

Er innovation og entreprenørskab overhovedet noget for skolen? Af Lene Tanggaard og Rikke Johannesen Artiklen opridser mulige forskelle og ligheder mellem populære begreber som kreativitet, innovation, iværksætteri, entreprenørskab og foretagsomhed og uddyber, hvordan entreprenørskabsundervisning kan være en bæredygtig fornyelse af pædagogisk praksis. Desuden drøftes kort skoleledelsens rolle i ambitionen om at skabe en mere innovativ kultur i skolen.

Innovation på skolens indre linjer - skolereformens dobbelte bundlinje Af Morten Fisker Folkeskolen, som vi kender den i dag, er i klemme mellem sine fysiske rammer og sin pædagogiske og organisatoriske intention. Nok så mange strukturændringer løser ikke opgaven – det gør kun mentale ombygninger, ændringer i den måde hvorpå vi tænker og brugers skolens rum. Forfatteren oplister en række eksempler på, hvordan der kan skabes forandringer i skolerne, som kan levere bedre læring for pengene og tilbyde synlig merværdi for lærere, elever og forældre.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Dafolo A/S
Forfattere Anders Rasmussen, Lene Tanggaard, Rikke Johannesen, Morten Fisker
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 31-10-2012
Sideantal 16 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 1022 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788771603248