Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret sko... (Ebog, pdf, drm, Dansk)

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfattere: Marianne Buhl Hornskov, Maria Holkenfeldt Behrendt, Malene Ringvad, Ingelin Burkeland, Søren Buhl Hornskov, Peter Andersen

Forlag: Dafolo A/S
Kort beskrivelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Ledelse tæt på praksis", "Når skoleledere observerer undervisning", "Lærende le-del-se eller ledet læring?", "Viden – en fælles udfordring for ledelse og medarbejdere" og "Klumme: Skal vi ikke bare kalde ”læringsmålstyret undervisning” for undervisning?"

PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Ledelse tæt på praksis Af Marianne Buhl Hornskov og Maria Holkenfeldt Behrendt Med udgangspunkt i en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) stiller denne artikel skarpt på, hvordan god skoleledelse tæt på undervisning og læring tager sig ud helt konkret.

Når skoleledere observerer undervisning Af Malene Ringvad Denne artikel giver et bud på, hvorfor undervisningsobservation er en god ide, hvordan det kan gribes an i praksis, og hvordan en eventuel observationsguide til lederen kan udformes.

Lærende le-del-se eller ledet læring? Af Ingelin Burkeland Denne artikel fokuserer på, hvordan skolelederen skaber et godt og læringsfremmende miljø på skolen. Der argumenteres bl.a. for, at lederen skal turde vise noget af ”sig selv” og selv bane vejen for den gode læringsfremmende kultur.

Viden – en fælles udfordring for ledelse og medarbejdere Af Søren Buhl Hornskov Med afsæt i den internationale forsknings bud på, hvordan skoler succesfuldt kan udvikle og bruge viden, data og evidens i en undersøgende praksis, beskriver denne artikel de udfordringer der ligger i at skabe et godt vidensgrundlag for udvikling af skolen.

Klumme: Skal vi ikke bare kalde ”læringsmålstyret undervisning” for undervisning? Af Peter Andersen

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Dafolo A/S
Forfattere Marianne Buhl Hornskov, Maria Holkenfeldt Behrendt, Malene Ringvad, Ingelin Burkeland, Søren Buhl Hornskov, Peter Andersen
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 30-10-2015
Sideantal 16 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 564 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788771603408