Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2014. 18. årgang. Tema: Ledelse af data (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Lars Qvortrup

Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2014. 18. årgang. Tema: Ledelse af data

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfattere: Lars Qvortrup, Gitte Grønkær Svendsen, Morten Kliim-Due, Kristian Gylling Olesen

Forlag: Dafolo A/S
Kort beskrivelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Datainformeret skoleledelse", "Bred brug af data giver blik for alle elever", "Bliver grisen tykkere af al den vejning?" og "Ledelse med evalueringskapacitet i folkeskolen – kobling mellem klasseværelse og kommune i arbejdet for inklusion".

PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Datainformeret skoleledelse Af Lars Qvortrup Med skolereformen er der opstået et øget krav om at undervisning, ledelse og skoleudvikling skal være datainformeret. Dette kan kaldes en revolution i dansk skolepraksis, og det medfører da også modstand fra forskellige sider. Artiklen her tager udgangspunkt et eksempel fra en skole i Ontario-provinsen i Canada og gennemgår principperne bag og forudsætningerne for at lede en datainformeret skoleudvikling.

Bred brug af data giver blik for alle elever Af Gitte Grønkær Svendsen Danmarks Evalueringsinstitut udgav for nylig en rapport om brugen af data i folkeskolen. De har sammen med fire skoler undersøgt, hvordan man gennem en bred brug af data kan få blik for alle elevers udvikling og læring. Artiklen her formidler de centrale pointer fra projektet og beskriver, hvilken rolle ledelsen har i at udvikle en systematisk brug af data på skolen.

Bliver grisen tykkere af al den vejning? Af Morten Kliim-Due Det er naivt af tro, at data nærmest af sig sætter kvalitetsudviklingen i gang. Det er imidlertid lige så naivt at mene, at skolens sande værdier ikke kan beskrives med data. Forfatteren til denne artikel placerer sig et sted imellem disse to yderpunkter, når han fra et forvaltningsperspektiv ser på, hvilken data der ville kunne sige noget fornuftigt og brugbart om skoleudvikling.

Ledelse med evalueringskapacitet i folkeskolen – kobling mellem klasseværelse og kommune i arbejdet for inklusion Af Kristian Gylling Olesen I denne artikel bliver arbejdet med inklusionsindsatsen et eksempel på, hvordan brugen af data i en løbende evaluering kan kvalificere og informere både det ledelsesmæssige og det pædagogiske arbejde. Med udgangspunkt i Evaluation Capacity Building ser artiklen nærmere på, hvordan du som leder i folkeskolen med data kan bidrage til at evaluere, lede og organisere inklusion.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Dafolo A/S
Forfattere Lars Qvortrup, Gitte Grønkær Svendsen, Morten Kliim-Due, Kristian Gylling Olesen
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 28-11-2014
Sideantal 20 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 823 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788771601442