Forventes på lager: 27-10-2021
Når vi taler om udsathed i pædagogiske miljøer, er der ofte forskellige forståelser i spil.
Denne antologi ser nærmere disse forståelser med det udgangspunkt, at udsathed ikke bor i den enkelte, men også kan opstå i mødet med daginstitutionen. Børns hverdagsliv og deltagelsesmuligheder er derfor betydningsfulde for at forstå specifikke udsathedsproblematikker og ikke mindst finde de pædagogiske handlerum.
Bogens kapitler behandler aktuelle og væsentlige problemstillinger i den pædagogiske praksis, og der præsenteres forskellige vidensbaserede og forskningsforankrede bud på at forstå og arbejde med udsathed i daginstitutionen i relation til blandt andet kultur, leg, sprog, forældresamarbejde og tværprofessionelt samarbejde.
Bogen henvender sig til studerende på de pædagogiske uddannelser og til pædagogisk personale i praksis og alle andre, der er optaget af at forstå og skabe gode handlemuligheder i arbejdet med udsatte børn og udsatte miljøer.
| Forlag | Dafolo A/S |
| Forfattere | Benedicte Bernstorff, Kirstine Furbo-Halken, Maja Spuur Hansen, Kathrin Houmøller, Bente Reimann Jensen, Johanne Vinter Kirkeby (red.), Unni Lind, Anja Marschall, Trine Holst Mortensen, Crisstina Munck (red.), Karen Prins |
| Type | Ebog |
| Format | epub, drm |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 27-10-2021 |
| Serie | Pædagogik og læring |
| Sideantal | 216 Sider |
| Filtype | epub |
| Filversion | 3.0 |
| Filformat | Reflowable |
| Filstørrelse | 1274 KB |
| Kopibeskyttelse | AdobeDRM |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788772341903 |