Søgning på underkategorier- og emner:
KRAP i skolen præsenterer KRAP - Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik - som et naturligt pædagogisk grundlag for den inkluderende skole med metoder og redskaber, der kan... Læs mere
Denne bog præsenterer en didaktisk tænkning og praksis, der understøtter differentieret undervisning og elevers egen digitale produktion. Forfatterne tager afsæt... Læs mere
Problembaseret læring (PBL) er en pædagogisk model, som i de sidste tyve år har fået stor opmærksomhed inden for højere uddannelse rundt om i verden... Læs mere
Nyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres... Læs mere
Forventningerne og kravene til læreres professionalisme er stigende – ikke kun hvad angår den enkelte lærer, men i høj grad... Læs mere
Bogen introducerer til de fire studiekompetenceområder, der knytter sig til undervisningen i folkeskolen. Fokus ligger på 1.-6. klassetrin. Gennem fire... Læs mere
Oplevelsen af at være en del af en helhed - et vi - er altafgørende for børns trivsel og læring i skolen. For børn og unge med ADHD... Læs mere
Bogen har fokus på evaluering af læsning - både ved brug af de nationale test, men også ved brug af andre metoder. Bogen giver et overblik over,... Læs mere
Der er behov for at udvikle en fremtidig SFO- og fritidspædagogik, som på en række punkter adskiller sig fra både børnehave- og skolepædagogikken. En sådan... Læs mere
Hvilke kompetencer skal man tilegne sig som studerende på en professionsbacheloruddannelse? Hvordan kan man som... Læs mere
”Guide til spørgeskemaundersøgelser, interview og observationer” er i al sin enkelhed en hjælp til at undgå de værste faldgruber i arbejdet... Læs mere
Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik, forkortet KRAP, er et socialpædagogisk koncept, som indeholder det bedste af det, der virker... KRAP er funderet i... Læs mere