Søgning på underkategorier- og emner:
Bemærk: Kan ikke leveres før jul.
En lærebog og en inspirationsbog, som handler om, hvad kreativitet er, og om hvordan man kan gøre undervisning mere kreativ. 14 artikler om kreativitet i teori og praksis. Inddelt i... Læs mere
Bemærk: Kan ikke leveres før jul.
Med varierende mellemrum har en usynlig følgespot de seneste ti år haft fokus på en række ganske almindelige lærere. De er ansat til at skabe meningsfulde undervisningssituationer,... Læs mere
Bemærk: Kan ikke leveres før jul.
Øvelse i undervisningen er en indføring i, hvordan lærere ved at tænke øvelse ind i planlægningen, gennemførelsen, vurderingen og udviklingen af den daglige undervisning i... Læs mere
Den perfekte værktøjskasse til alle lærere, der underviser elever med autisme. Både i grundskolen, på ungdomsuddannelserne eller på... Læs mere
Eleverne i de fleste klasser er på forskellige faglige niveauer, og de møder op med forskellige baggrunde, interesser, behov, tilgange til læring og eventuelle... Læs mere
Bogen behandler portfoliometodens teori og praksis i forhold til undervisningen i folkeskolen. Kan også bruges som inspiration til iværksættelse af portfolioarbejde i praksis.
SOLO-taksonomien i praksis er en håndsrækning til lærere og lærerstuderende i arbejdet med læringsmål og tydelig progression. Bogen præsenterer en række SOLO-redskaber, der kan... Læs mere
Bemærk: Kan ikke leveres før jul.
Kulturforklaring. Uddannelseshistorier om muslimskhed handler ikke om muslimer. Den handler om, hvordan det blev muligt og meningsfuldt overhovedet at... Læs mere
Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau... Læs mere
"Mønsterbrydning i et tilknytningsteoretisk perspektiv" er kapitel 6 fra bogen "Mønsterbrud i opbrud". Kapitlet indeholder følgende: -... Læs mere
Socialkonstruktionisme er en tilgang, der er baseret på den grundlæggende idé, at intet af det, vi regner for virkeligt, kan forstås... Læs mere
Inklusion er en kompleks opgave, som ofte beskrives som værende lærerens individuelle opgave. Men hvorvidt inklusionsprocessen lykkes... Læs mere