Søgning på underkategorier- og emner:
Bemærk: Kan leveres før jul.
Lærerbogen indeholder tips og ideer til den nye lærer og til forældrene, tips som jeg gerne selv ville have haft, da jeg startede som lærer. Teksten leverer nedslag på de områder som en... Læs mere
I den danske folkeskole er der i øjeblikket stort fokus på fænomenerne ”AKT” (Adfærd, Kontakt og Trivsel) og ”inklusion”. I denne bog forener Rasmus Alenkær... Læs mere
Utallige undersøgelser viser, at jo mere du beskæftiger dig med dit barn, jo bedre udvikles dets evner. Ved at stimulere dit barn giver du det derfor en god start på tilværelsen.... Læs mere
Aktionslæring er en metode, der kan bidrage til at understøtte pædagogisk udvikling rettet mod børnenes hverdagsliv og medarbejdernes faglighed. Samtidig kan... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
’Højtbegavede børn i dagtilbud, Find dem og udfordr dem’ bliver også kaldt grundbogen. Bogen er den første danske bog om højtbegavede børn i... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
StopMob er et dannelses- og anerkendelsesforløb, som har til formål at fremme trivslen hos børn i alderen 5 til 9 år, altså store børnehavebørn og op til 3. klasse. Ved hjælp af bogens 14... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Med varierende mellemrum har en usynlig følgespot de seneste ti år haft fokus på en række ganske almindelige lærere. De er ansat til at skabe meningsfulde undervisningssituationer,... Læs mere
I denne skelsættende bog gør to af verdens førende uddannelsesforskere op med myter, fejlslagne reformer og hurtige snuptagsløsninger... Læs mere
"Mønsterbrydning i et tilknytningsteoretisk perspektiv" er kapitel 6 fra bogen "Mønsterbrud i opbrud". Kapitlet indeholder følgende: -... Læs mere
Socialkonstruktionisme er en tilgang, der er baseret på den grundlæggende idé, at intet af det, vi regner for virkeligt, kan forstås... Læs mere
Inklusion er en kompleks opgave, som ofte beskrives som værende lærerens individuelle opgave. Men hvorvidt inklusionsprocessen lykkes... Læs mere
KRAP i skolen præsenterer KRAP - Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik - som et naturligt pædagogisk grundlag for den inkluderende skole med metoder og redskaber, der kan... Læs mere