Søgning på underkategorier- og emner:
Omdrejningspunktet for denne bog er mønsterbrydning, men som det vil fremgå, er mønsterbrydning et mangesidet og måske tvivlsomt begreb. I flere af bogens kapitler er selve... Læs mere
Denne bog henvender sig til lærere, ledere og andet pædagogisk personale på erhvervsskolerne med det formål at tage feedbackbegrebet op til behandling. Hvad er det, hvad... Læs mere
Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne. Denne bog udgør et praksisnært,... Læs mere
Nyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres... Læs mere
Hvordan kan skolens uderum anvendes i forhold til indlæring i matematik? Det er bogens formål at få lærere til at reflektere over, hvor og hvordan elever lærer de... Læs mere
Forventningerne og kravene til læreres professionalisme er stigende – ikke kun hvad angår den enkelte lærer, men i høj grad... Læs mere
Vi lever som mennesker i dyb afhængighed af hinanden - vi er hinandens udviklere og afviklere. Kvaliteten af vores relationer har radikal og... Læs mere
Denne bog er en selvstændig fortsættelse af bogen Aktive fortællinger, rim og remser – dialogisk læsning med børn. Udgivelsen indeholder 30... Læs mere
Det lille barn udvikler sig gennem relationer til både omsorgsgivere, venner og omverden i øvrigt. Vuggestuen som læringsmiljø er dermed først og fremmest et... Læs mere
Dette hæfte indeholder en kort introduktion til synlig læring og henvender sig til dig, der er forælder til et barn i skolen. Synlig læring er en tilgang til læring, som... Læs mere
Leg så benene vokser er skrevet for at give læseren lyst, inspiration og praktiske redskaber til at lave bevægelseslege med helt små børn. Bogen beskriver... Læs mere
Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik, forkortet KRAP, er et socialpædagogisk koncept, som indeholder det bedste af det, der virker... KRAP er funderet i... Læs mere