Søgning på underkategorier- og emner:
I "Empowerment på dansk" konstaterer forfatterne, at metoden empowerment tager sit udgangspunkt i troen på menneskers muligheder for at tilkæmpe sig magt over deres... Læs mere
”Problemet først” er den norske titel på Roar C. Pettersens bog om problembaseret læring som pædagogisk idé og strategi. Hermed er formuleret hovedpointen i Problembaseret Læring,... Læs mere
Problembaseret læring (PBL) er en pædagogisk model, som i de sidste tyve år har fået stor opmærksomhed inden for højere uddannelse rundt om i verden... Læs mere
Vi har i dansk skoleudvikling set mange reformer og udviklingstiltag igennem de sidste 25 år – kulminerende med folkeskolereformen i 2013. Stort set lige siden har man debatteret... Læs mere
Dybdelæring i skolen definerer, hvad dybdelæring er, og hvordan man kan arbejde med dybdestrategier for at øge elevers kompetencer og læringsudbytte. Bogen indeholder konkrete tips... Læs mere
Denne bog vil besvare mange af de spørgsmål, der opstår, når du skal til eksamen. Bogen giver ideer til, hvordan du kan forberede dig bedst muligt til at gennemføre selve... Læs mere
Bogen beskæftiger sig med IT og forretning. Der startes med forretningsgrundlaget - mission, vision, mål. Så til forretningsudvikling baseret på en BPR-tankegang, inden der sættes fokus på... Læs mere
"Evaluering og test i matematik" henvender sig til matematikundervisere i folkeskolen og til lærerstuderende med matematik som linjefag. Bogen fokuserer på intern... Læs mere
I 'Selvstyret gruppearbejde – empowerment i praksis' introduceres metoden empowerment via beskrivelsen af et stykke konkret arbejde i projektet: 'Pasning af... Læs mere
Denne bog henvender sig til personer, der ønsker at være opdaterede inden for it på et brugerorienteret niveau. Formålet med bogen er at give it-brugere en grundlæggende... Læs mere
2. udgave er redigeret i henhold til Bekendtgørelse af lov om erhvervsuddannelser af 6. juni 2007, Informationsteknologi, niveau D og C. I 2. udgave er der desuden... Læs mere
Matematik i læreruddannelsen er en introduktion til matematik som undervisningsfag: faglige og fagdidaktiske hovedspørgsmål, forskellige fagsyn, planlægning og evaluering af... Læs mere