Forventes på lager: 07-05-2010
Med computermediet bliver drømmen om at lege sig til læring vakt til live igen. Men er det en realistisk drøm? Hvad er computerspillenes læringsmæssige muligheder - og begrænsninger? Med afsæt i ludologi, læringsteori og informatik søger bogen at finde frem til, hvornår uddannelse, underholdning og computermedie går op i en højere enhed. Bogen lægger vægt på at forskellige computerspilsgenrer giver forskellige læringspotentialer. På den måde kan computerspil indgå som et led i en bevidst læringsstrategi. I bogen udvikles også en analysemetode til brug for edutainment. Gennem konkrete spilanalyser og et CASE-eksperiment afgøres det, hvordan vi opnår velfungerende edutainment. Lars Konzack, Ph.D. (f.1969) forsker og underviser i edutainment, spilkritik og ludologi på Aalborg Universitet, og han er formand for Dansk Computerspilsforskning.
| Forlag | Factum Books |
| Forfatter | Lars Konzack |
| Type | Ebog |
| Format | |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 07-05-2010 |
| Udgiver | Aalborg Universitetsforlag |
| Sideantal | 306 Sider |
| Filtype | |
| Filstørrelse | 4482 KB |
| Kopibeskyttelse | DigitalVandmaerkning |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788773078532 |