Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 03-09-2003
Med computermediet bliver drømmen om at lege sig til læring vakt til live igen. Men er det en realistisk drøm? Hvad er computerspillenes læringsmæssige muligheder - og begrænsninger?Med afsæt i ludologi, læringsteori og informatik søger bogen at finde frem til, hvornår uddannelse, underholdning og computermedie går op i en højere enhed. Bogen lægger vægt på at forskellige computerspilsgenrer giver forskellige læringspotentialer. På den måde kan computerspil indgå som et led i en bevidst læringsstrategi.I bogen udvikles også en analysemetode til brug for edutainment. Gennem konkrete spilanalyser og et CASE-eksperiment afgøres det, hvordan vi opnår velfungerende edutainment.Lars Konzack, Ph.D. (f.1969) forsker og underviser i edutainment, spilkritik og ludologi på Aalborg Universitet, og han er formand for Dansk Computerspilsforskning.
| Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
| Forfatter | Lars Konzack |
| Type | Bog |
| Format | Paperback |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (03-09-2003) |
| Oplag | 1. (03-09-2003) |
| Første udgivelsesår | 2003 |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 303 |
| Indbinding | Paperback |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788773076941 |