Erhvervsøkonomi til markedsføring og salg (Bog, Hæftet, Dansk) af Louise Kragh Ottesen

Erhvervsøkonomi til markedsføring og salg

(Bog, Hæftet, Dansk)
Forfattere: Louise Kragh Ottesen, Gitte Reeckmann Larsen

Nedsat pris! Erhvervsøkonomi til markedsføring og salg


Forlag: Djøf Forlag

Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Opgaver til hvert kapitel kan hentes gratis under bogens ekstramaterialer. Undervisere kan rekvirere løsninger ved at henvende sig til forlaget.

Beskæftiger du dig med markedsføring og salg, er erhvervsøkonomi en uomgængelig disciplin og et bærende element for din virksomheds succes. Kendskabet til erhvervsøkonomi er nemlig afgørende for alt lige fra virksomhedens regnskaber til de digitale satsninger.     

ERHVERVSØKONOMI TIL MARKEDSFØRING OG SALG er en praksisnær og lettilgængelig grundbog, der kombinerer de klassiske økonomiske discipliner med netop markedsføring og salg. Bogen giver en grundig virksomhedsforståelse, og de økonomiske teorier kobles til såvel service- og handelsvirksomheder som produktionsvirksomheder. Særligt relevant for personer indenfor markedsføring og salg er introduktionen til det digitale købmandskab, som giver en udførlig indføring i økonomiske målinger i forbindelse med e-handel. 

Bogen består af 6 dele:      

Del 1: Introduktion til erhvervsøkonomi                           

Del 2: Årsrapport og regnskabsanalyse

Del 3: Virksomhedens markedsforhold og prisfastsættelse

Del 4: Virksomhedens fremtidige indtjening

Del 5: Virksomhedens investering og finansiering

Del 6: Digitalt købmandskab.

Hver af de seks dele afsluttes med en længere case, der danner grundlag for refleksion og diskussion af teoriernes anvendelse i praksis.

LOUISE KRAGH OTTESEN er cand.merc.(jur.) og lektor på University College Nordjylland (UCN). Louise underviser i erhvervsret og økonomi på markedsføringsøkonomuddannelsen samt i erhvervsret på PBA i international handel og markedsføring og PBA i e-handel.

GITTE REECKMANN LARSEN er cand.merc. i international virksomhedsudvikling, iværksætter og lektor på IBA Erhvervsakademi Kolding. Gitte underviser i erhvervs- og driftsøkonomi på markedsføringsøkonomuddannelsen, PBA i international handel og markedsføring, PBA i e-handel og PBA i e-commerce og digital marketing.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Djøf Forlag
Forfattere Louise Kragh Ottesen, Gitte Reeckmann Larsen
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (26-05-2025)
Oplag 1. (26-05-2025)
Første udgivelsesår 2025
Serie Lærebog
Originalsprog Dansk
Sideantal 446
Indbinding Hæftet
Mål og vægt B: 166mm, H: 238mm, D: 23mm, Vægt: 906g
ISBN-13 / EAN-13 9788757460742