Konkurrencen mellem de erhvervsdrivende er et centralt element i vor erhvervsstruktur og dermed noget helt afgørende såvel for den enkelte som for hele... Læs mere
Bogen behandler de EU-konkurrenceretlige regler for virksomhederne. Dette vedrører EF-traktatens artiekl 81 om konkurrencebegrænsende aftaler, artikel 82 om misbrug af en... Læs mere
En af de vigtigste forudsætninger for den moderne markedsøkonomi er at erhvervsdrivende, der er involveret i handel bør have ret til at... Læs mere
Reklamer spiller en stor, økonomisk rolle i det moderne informationssamfund, og reguleringen af dem rejser derfor også væsentlige, retlige spørgsmål.... Læs mere
Bogen er baseret på Mogens Koktvedgaards Lærebog i konkurrenceret. Nu som før er formålet med bogen fortsat at tjene som lærebog ved kursusfagsundervisningen... Læs mere
Den 2. januar 2022 fyldte professor, dr.jur. Linda Nielsen 70 år. Det er svært at tro, hvis man ikke lige vidste det. Få har vel haft så vidtspændende og frugtbar en... Læs mere
Denne første udgave af Studieudgaven af Lærebog i Konkurrence- og markedsføringsret er baseret på femteudgaven af Lærebog i Konkurrence- og... Læs mere
Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret er en fremstilling af reglerne i konkurrenceloven og markedsføringsloven og tilgrænsende områder. Bogens 6.... Læs mere