Forfatter fødeår: 1950
Det er blevet en offentlig sandhed, at næsten halvdelen af alle børn og unge mistrives. I denne bog dokumenteres det, at de fleste trives ud fra almindelige kriterier for,... Læs mere
At lede en skole er at udøve daglige mirakler. For at få det til at lykkes, kræves der lyst, talent og energi. Masser af energi. Men først og... Læs mere
Evidens – data om elever og medarbejdere og forskningsbaseret viden om, hvad der virker – er grundlaget for, at man som leder, lærer og pædagog træffer... Læs mere
Denne bog præsenterer et blik på uddannelse og pædagogik – én måde ud af mange at iagttage fænomener fra uddannelsesverdenen på. Ideen... Læs mere
Professionelle læringsfællesskaber betegner en måde at arbejde sammen på for alle professionelle i skolevæsnet, dvs. både lærere, pædagoger, ledere og... Læs mere
Det ved vi om - Skoleledelse er en praktisk anvendelig publikation: en bog der giver anvisninger på god skoleledelse, det vil sige på skoleledelse, der fremmer elevernes... Læs mere
Denne bog handler om professionelt samarbejde og ledelse af dette samarbejde i den danske folkeskole. Bogen giver et bredt indblik i, hvordan fagprofessionelle – lærere og... Læs mere