Forventes på lager: 08-02-2013
Uanset diagnosticering, særlige behov eller boform er individet i et etisk perspektiv det samme. Pædagogikkens grundlæggende problemstillinger optræder med andre ord også i døgninstitutionen – forskellen findes i selve rammen og i det særlige fokus, en speciel livssituation afstedkommer.
Pædagogik i døgninstitutionen forsøger at give et overblik over et komplekst område ved at samle bidrag fra personer med både praktiske og teoretiske perspektiver og tilgange.
Bogen består af fire dele: Perspektiver Institutionstyper Pædagogik og metodik Pædagogik og organisation
Emner, der behandles, er blandt andet: behandlingspædagogik, miljøterapi, mentaliseringsbaseret pædagogik, selvpsykologi, positiv psykologi, undervisning i døgninstitution, tilsyn, magtanvendelse og kvalitetssikring samt praksis på socialpædagogiske opholdssteder, særligt specialiserede døgninstitutioner og sikrede institutioner.
Bogen henvender sig til pædagoger, ledere, psykologer, sagsbehandlere, lærere og studerende med interesse for døgninstitutionsområdet.
| Forlag | Dafolo A/S |
| Forfattere | Laila Gardezi Aggergaard, Lisbeth Bruus-Jensen, Jørgen Christiansen, Lene Eriknauer, Helle Fisker, Steen Gaardsted, Janne Østergaard Hagelquist, Bente Kermenoglou Hansen, Claus Hegstrup, Signe Holm-Larsen, Lenette Jegsen, Jeanette Anja Jørgensen, Henriett |
| Type | Ebog |
| Format | epub, drm |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 08-02-2013 |
| Filtype | epub |
| Filversion | 3.0 |
| Filformat | Reflowable |
| Filstørrelse | 1910 KB |
| Kopibeskyttelse | AdobeDRM |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771604375 |