Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 17-12-2018
Folkeskolen er en central institution i det danske samfund. Den har ansvaret for at forberede børn og unge til at deltage i livet efter skolen. Til fortsat uddannelse og demokratisk medborgerskab. Skolens udvikling er samtidig præget af diskussioner og kampe mellem forskellige politiske og pædagogiske interesser, der ønsker at fremme bestemte formål.
I Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark analyserer Hans Dorf, i hvilket omfang skolepolitikken understøtter folkeskolens muligheder for at realisere sit mangesidige formål, og hvordan den besvarer samfundsændringer, der stiller skolen over for nye udfordringer. Med afsæt i den skolepolitiske udvikling siden 1960’erne undersøger Dorf det seneste årtis folkeskole- og læreruddannelsesreformer og vurderer den øgede indflydelse fra transnational uddannelsespolitik og ønsket om at basere skolens udvikling på forskningsviden. I forlængelse heraf belyser han, hvad god faglighed egentlig består i, hvad der kendetegner den undervisningskvalitet, som dygtige lærere udøver i praksis, og hvilke forudsætninger en professionel lærervirksomhed hviler på.
| Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
| Forfatter | Hans Dorf |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (17-12-2018) |
| Oplag | 1. (17-12-2018) |
| Første udgivelsesår | 2018 |
| Serie | Asterisk 16 |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 312 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 170mm, H: 241mm, D: 23mm, Vægt: 653g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771842661 |