Undersøgelse af specialundervisningen i Danmark: en kvantitativ og kvalitativ redegør... (Bog, Dansk) af Niels Egelund

Undersøgelse af specialundervisningen i Danmark: en kvantitativ og kvalitativ redegørelse for situationen på 20.1 området

(Bog, Dansk)
Forfatter: Niels Egelund

Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Denne bog rummer den første egentlige dybtgående undersøgelse af specialundervisningen i Danmark.
Undersøgelsen peger på mange paradokser, men det vigtigste fund er, at en række skoler faktisk er i stand til at være meget rummelige. Det kræver imidlertid en fleksibilitet i den almindelige undervisning. Det betyder ikke, at specialpædagogik som et begreb overflødiggøres, tværtimod. Den moderne definition på specialpædagogik bliver, at det er betegnelsen for en pædagogisk virksomhed, der sættes ind for at forhindre en udgrænsning af individer eller grupper af individer på grund af disses forskelligheder. Målet er at tage hensyn til eller ligefrem udnytte menneskelige forskelligheder, og så har vi den rummelige, inkluderende skole – skolen for alle.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Danmarks Pædagogiske Universitet
Forfatter Niels Egelund
Type Bog
Sprog Dansk
Udgave 1. (01-01-2003)
Oplagsdato 01-01-2003
Første udgivelsesår 2003
Sideantal 68
ISBN-13 / EAN-13 9788777019982