Undersøgelse af specialundervisningen i Danmark: en kvantitativ og kvalitativ redegørelse for situationen på 20.1 området (bog, dansk)

Af: Niels Egelund


  • Forlag: Danmarks Pædagogiske Universitet
  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788777019982
  • Udgave: 1. (01-01-2003)
  • Oplagsdato: 01-01-2003
  • Første udgivelsesår: 2003
  • Sideantal: 68
Formater / udgaver
96,00 kr
37,30 kr
37,30 kr

Levering: 3 - 8 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Denne bog rummer den første egentlige dybtgående undersøgelse af specialundervisningen i Danmark.
Undersøgelsen peger på mange paradokser, men det vigtigste fund er, at en række skoler faktisk er i stand til at være meget rummelige. Det kræver imidlertid en fleksibilitet i den almindelige undervisning. Det betyder ikke, at specialpædagogik som et begreb overflødiggøres, tværtimod. Den moderne definition på specialpædagogik bliver, at det er betegnelsen for en pædagogisk virksomhed, der sættes ind for at forhindre en udgrænsning af individer eller grupper af individer på grund af disses forskelligheder. Målet er at tage hensyn til eller ligefrem udnytte menneskelige forskelligheder, og så har vi den rummelige, inkluderende skole – skolen for alle.

Anmeldelser (0)