Søgning på underkategorier- og emner:
På trods af at danske børn generelt er glade for at gå i skole, er der stadig en del af dem, der oplever nederlag, fremmedhed og mangel på trivsel og udviklingsmuligheder. Den... Læs mere
Det gode tankesæt er en håndsrækning til ledere, lærere, pædagoger, studerende og andre med interesse for emnet, som søger viden om og konkrete redskaber til, hvordan der kan arbejdes... Læs mere
Feedback er ikke en pædagogisk trend, der går over igen. Vi har med et fundamentalt didaktisk og klasseledelsesmæssigt begreb at gøre, og viden om den nyere forskning kan hjælpe os... Læs mere
En MOOC (udtales [mu:k]) er et kursus, som afvikles online, som er åbent, og som giver fri adgang til mange deltagere. MOOCs... Læs mere
Denne bog vil besvare mange af de spørgsmål, der opstår, når du skal til eksamen. Bogen giver ideer til, hvordan du kan forberede dig bedst muligt til at gennemføre selve... Læs mere
Elevens alsidige udvikling har været en del af folkeskolelovens formålsparagraf siden 1975, men sammenlignet med den faglige udvikling har emnet ikke fået megen... Læs mere
Med udgangspunkt i, at læring er deltagelse, giver denne bog forskellige danske og internationale perspektiver på fænomenet Cooperative... Læs mere
Denne bog præsenterer et blik på uddannelse og pædagogik – én måde ud af mange at iagttage fænomener fra uddannelsesverdenen på. Ideen... Læs mere
Evidens – data om elever og medarbejdere og forskningsbaseret viden om, hvad der virker – er grundlaget for, at man som leder, lærer og pædagog træffer... Læs mere
Vi ved, at feedback har en afgørende effekt på elevernes læring – ikke kun feedback mellem lærer og elev, men i høj grad også feedback... Læs mere