Søgning på underkategorier- og emner:
Evidens – data om elever og medarbejdere og forskningsbaseret viden om, hvad der virker – er grundlaget for, at man som leder, lærer og pædagog træffer... Læs mere
Vi ved, at feedback har en afgørende effekt på elevernes læring – ikke kun feedback mellem lærer og elev, men i høj grad også feedback... Læs mere
Forord ”Skolen for Livet” kaldte samfundsdebattøren Tage Algreen-Ussing i 1830’erne realskolen. Hans betegnelse rummer essensen af det,... Læs mere
I denne bog præsenteres et af de mest betydningsfulde begreber og praksisfelter i dagens skole, nemlig inklusion. Hvordan kan børn med forskellige baggrunde, køn og forudsætninger... Læs mere
Denne bog om pædagogisk psykologi giver et ambitiøst og grundigt indblik i fire væsentlige, aktuelle pædagogisk-psykologiske retninger: Et... Læs mere
Bagsidetekst fra den trykte version: “Han er grim og det er nemt. Leden bliver så tydelig med ham. Så tæt på, så mærkbar, så ufarlig. Han er grim og det samme er... Læs mere
Mål er et styrende element for skolen. Som lærer i skolen bør man altid vide, hvad målet med undervisningen er – hvad man ønsker, eleverne opnår og får ud af undervisningen. I denne... Læs mere
Realskolen gennem 200 år – kundskaber og erhvervsforberedelse Forord ”Skolen for Livet” kaldte samfundsdebattøren Tage Algreen-Ussing i... Læs mere
Overordnet set er ambitionen for det pædagogiske virke at sikre, at børn udvikler sig til at blive psykologisk robuste, og at de... Læs mere
2. udgave er redigeret i henhold til Bekendtgørelse af lov om erhvervsuddannelser af 6. juni 2007, Informationsteknologi, niveau D og C. I 2. udgave er der desuden... Læs mere
Denne bog giver et overblik over praktikfaget i læreruddannelsen fra praktikkens forberedelse til den afsluttende prøve. Bogen er... Læs mere
KRAP - metoder og redskaber tilbyder enkle og praksisnære værktøjer, der erfaringsmæssigt virker. Bogen er en praksisrelateret værktøjskasse, som knytter an til KRAP - Kognitiv,... Læs mere