Merleau-Ponty, filosof og professor i børnepsykologi og pædagogik, kredser i hans værker om kroppen, som iscenesætter af en ´naturlig symbolik´, der er den elementære... Læs mere
Bogen fremhæver hidtil oversete sider af børnenes leg. Orden og kaos er legens poler, dens højdepunkter, om man vil. De skaber legenes dynamik. Orden er... Læs mere
Stemninger kan lukke op for et menneskes potentiale, så de bedste muligheder for læring kan opstå. At komme i stemning vedrører det, som sker i en kontekst. At være stemt... Læs mere
Bogen præsenterer resultater af et internationalt forskningsprojekt om legetøj. Der diskuteres bl.a.:- Hvilken mening har legetøj for børn?- Hvilken... Læs mere
Bogen fokuserer på, hvad hermeneutikken betyder for det pædagogiske felt. Den pædagogiske omgang med andre mennesker er et hermeneutisk anliggende, eftersom... Læs mere
Denne bog er baseret på et udviklingsprojekt med fokus på at udvikle handleplaner og andre dokumentationsformer... Læs mere
Bogen indeholder et kvalitativt bud på de kompetencer, der i dag skal udvikles for at kunne håndtere fremtiden.Det er pædagogikkens... Læs mere
Dramalege og dramaspil, der fører børn af forskellige kulturer og nationaliteter sammen. Særdeles velegnet til brug i dramaundervisning og i... Læs mere
"Giver såvel gode og indfølelige forklaringer på disse børns adfærd og reaktionsmåder, som anvisninger på, hvordan de mest hensigtmæssigt kan 'behandles'."-... Læs mere
Forholdet mellem praksis og undervisning har altid været et af brændpunkterne i pædagoguddannelsen. Bogen søger at bringe klarhed over, hvad seminarium og... Læs mere
En grundbog i specialpædagogik til brug på pædagog- og lærerseminarier samt skoler og institutioner.Den forebyggende pædagogik skal flytte fokus fra identificering af... Læs mere
Se bogen Pædagogisk udviklingsarbejde - en nødvendighed. af Søren Kai Christensen m.fl. De to bøger supplerer hinanden.-I vor tid er udviklingsarbejdet en nødvendighed. Ikke kun... Læs mere