Merleau-Ponty, filosof og professor i børnepsykologi og pædagogik, kredser i hans værker om kroppen, som iscenesætter af en ´naturlig symbolik´, der er den elementære... Læs mere
Bogen fremhæver hidtil oversete sider af børnenes leg. Orden og kaos er legens poler, dens højdepunkter, om man vil. De skaber legenes dynamik. Orden er... Læs mere
Stemninger kan lukke op for et menneskes potentiale, så de bedste muligheder for læring kan opstå. At komme i stemning vedrører det, som sker i en kontekst. At være stemt... Læs mere
Bogen præsenterer resultater af et internationalt forskningsprojekt om legetøj. Der diskuteres bl.a.:- Hvilken mening har legetøj for børn?- Hvilken... Læs mere
Bogen fokuserer på, hvad hermeneutikken betyder for det pædagogiske felt. Den pædagogiske omgang med andre mennesker er et hermeneutisk anliggende, eftersom... Læs mere
»En ganske udmærket og velskrevet indføring i den nyeste pædagogiske og psykologiske viden, og hvordan dette bruges i konkrete hverdagssituationer.«-... Læs mere
Bogen sætter fokus på samarbejdet mellem konsulent og institution i pædagogisk udviklingsarbejde. Herigennem illustreres vigtige... Læs mere
Bogen indeholder et kvalitativt bud på de kompetencer, der i dag skal udvikles for at kunne håndtere fremtiden.Det er pædagogikkens... Læs mere
Dette er en bog om-pædagogisk arbejde med truede børn.-et udviklingsprojekt med truede... Læs mere
Dramalege og dramaspil, der fører børn af forskellige kulturer og nationaliteter sammen. Særdeles velegnet til brug i dramaundervisning og i... Læs mere
Tanker om udvikling bygger ofte på, at der er en overordnet målestok for udvikling. Men det er sværet at forudse udvikling. Ubestemthed er snarere reglen... Læs mere
"Giver såvel gode og indfølelige forklaringer på disse børns adfærd og reaktionsmåder, som anvisninger på, hvordan de mest hensigtmæssigt kan 'behandles'."-... Læs mere